Edukacja jutra. Dziś.

Masz pytanie? Napisz!

kontakt@akademiavr.pl

Akademia VR na X Ogólnopolskim Zlocie Innowacyjnych Nauczycieli i Dyrektorów!

24 marca 2018 roku na X  Ogólnopolskim Zlocie Innowacyjnych Nauczycieli i Dyrektorów przedstawiciele Akademii VR mieli przyjemność poprowadzić warsztat na temat: „Wirtualna rzeczywistość (VR) w edukacji”.

Była to okazja do zapoznania się uczestników z innowacyjną technologią VR, niebędącą już tylko pieśnią przyszłości, a wykorzystywanym w wielu polskich szkołach urozmaiceniem lekcji. Opowiedzieliśmy także m.in. o wirtualnym wykładzie prowadzonym przez Briana Greene w ramach World Science Festival w 2017 w Nowym Jorku, którego uczestnicy siedzieli wygodnie na fotelach… w Białymstoku. Było także o tym czy warto inwestować w VR stacjonarny i VR mobilny w szkołach, a także o reakcjach na wirtualną rzeczywistość polskich uczniów. Na warsztatach porozmawialiśmy o tym, jak nauczyciele i dyrektorzy widzą przyszłość wirtualnej rzeczywistości w polskim szkolnictwie.

W 2016 roku wirtualna rzeczywistość (VR) przebojem wdarła się do mediów i świadomości konsumentów. Do globalnej dystrybucji trafiły takie urządzenia jak HTC Vive czy Oculus Rift. Samsung zaczął dodawać do swoich telefonów gogle VR i sprzęty te zaczęły trafiać pod strzechy. Przez kilkanaście miesięcy media technologiczne regularnie zalewały czytelników relacjami dotyczącymi coraz to nowych urządzeń obsługujących VR oraz debatowały nad nowymi potencjalnymi zastosowaniami tej technologii w przeróżnych branżach. W 2018 roku krajobraz ten wygląda nieco spokojniej. Mniej jest szumu medialnego, ale za to więcej stabilnych, bezpiecznych i gotowych do wdrożenia na szerszą skalę rozwiązań. VR przeszedł od fazy dem technologicznych, prezentujących możliwości sprzętowe, do fazy faktycznych wdrożeń i realnych zastosowań. Jednym z przykładów implementacji tej technologii jest działalność Akademii VR, która pozwala całym klasom przenieść się do wirtualnej rzeczywistości w trakcie lekcji, bez opuszczania budynku szkoły i – przy narracji prowadzącego – uczyć się o miejscach i zjawiskach przeważnie niedostępnych do obejrzenia osobiście, jak wulkany, czy księżyce Jowisza.